مطالب حقوقي و كيفري در ايران مطالب حقوقي و كيفري در ايران .

مطالب حقوقي و كيفري در ايران

بهترين وكيل در تهران 09124970000

بهترين وكيل در تهران 09124970000

متخصص ترين و باتجربه ترين وكلاي تهران را از ما بخواهيد. بهترين وكيل در تهران كيست؟ در اين مطلب”بهترين وكيل در تهران 09124970000” قصد داريم شماره تماس بهترين وكيل را درج كنيم تا در كمترين زمان ممكن بتوانيد با آن تماس حاصل فرماييد و از مشاورات رايگان وكيل نهايت استفاده را ببريد. همچنين در صورت لزوم اقدام به  اخذ وكيل نماييد.

شماره موبايل بهترين وكيل در تهران
هيچ وكيلي نمي تواند اين ادعا را داشته باشد كه جزء بهترين وكلاي تهران مي باشد! اين ادعا اصلا قابل اثبات نيست… به همين دليل ما هيچگونه ادعايي راجب براين نداريم كه وكلاي ما جزء بهترين وكلاي تهران هستند اما اين ادعا را ميتوانيم كنيم كه جزء حرفه اي ترين و باتجربه ترين هاي وكلا هستند. در ادامه ويژگي هاي بهترين وكيل را خدمتتون عرض مي كنيم.

تماس با وكيل: 09124970000 – 09124920000

✔ بيشتر بخوانيد : تماس فوري با وكيل دادگستري

ويژگي هاي بهترين وكيل
بهترين وكيل كيست؟چه ويژگي هايي دارد؟ براي پاسخ بايد گفت بهترين وكيل بايد ويژگي هاي زير را دارا باشد:

بهترين وكيل شخصي است كه هرروز نسبت به قوانين كشور بروز باشد.
وكيل خوب امانت دار و راز دار بسيار خوبي است و موكل در كنار وكيل احساس آرامش مي كند.
هيچ وجه راه هاي غير قانوني را معرفي نمي كند و دادن جوِ به موكل خودداري ميكند.
بهترين وكيل سريع ترين راه و بهترين راه همچنين كم هزينه ترين روش را به موكيل خود معرفي مي كند.
موكل خود را تا حدي از قوانين دادگاه آگاه مي سازد.
وكيل خوب نحوه برخورد را با قاضي را بلد است.
بهترين وكيل داراي چندين تخصص است اما در يكي از خدمات حقوقي تخصص بالاتري دارد.
به غير از توانمندي در قوانين كشور بايد فن بيان و روابط اجتماعي بالايي داشته باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۶:۵۱ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

تماس فوري با وكيل دادگستري

تماس فوري با وكيل دادگستري

ارتباط سريع با وكيل پايه يك دادگستري در شرايط بسيار حساس امري واجب تلقي مي شود. موسسه حقوقي آسايش گستران با در اختيار داشتن وكلاي باتجربه و مجرب مي تواند گزينه خوبي اخذ وكيل باشد.در ادامه اين مطلب”تماس فوري با وكيل دادگستري” راه هاي ارتباطي سريع با وكيل دادگستري را درج مي كنيم.

 

شماره تماس وكيل
از طريق شماره موبايل هاي زير مي توانيد به راحتي با وكيل پايه يك دادگستري ارتباط برقرار كنيد و مشاورات لازم را بگيريد و در صورت لزوم اقدام به اخذ وكيل نماييد.

شماره وكيل در تهران
  موبايل : 09124970000 – 09124920000

شماره وكيل در مشهد
موبايل: 09159159150
موسسه حقوقي جهت اخذ وكيل
موسسه حقوقي آسايش گستران يكي از 10تا موسسات خوب در تهران و همچنين مشهد مي باشد.بله درست مشهد و تهران! ما براي ارتباط سريع با موكل خود در مشهد نيز شعبه ديگر خود را تاسيس كرده ايم تا به راحتي بتوانيد وكيل باما در ارتباط باشيد.

شماره تلفن موسسه حقوقي در تهران
  تلفن : 02188403166 – 02188403987

آدرس موسسه حقوقي در تهران: تهران، خيابان شهيد مطهري، نرسيده خيابان شريعتي، روبروي بوستان شهيدآويني، پلاك 11

شماره تلفن موسسه حقوقي در مشهد
  تلفن : 05138332222

آدرس موسسه حقوقي در مشهد:مشهد، ميدان فلسطين،نبش تقاطع بلوار منتظري با بلوار بعثت

ارتباط آنلاين با وكلاي دادگستري
اگر به هردليلي نمي توانيد حضوري به موسسه برويد يا قادر به تماس نيستيد مي توانيد از شبكه هاي اجتماعي براي دريافت مشاوره اقدام كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۳:۱۸ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

قرار اناطه چيست؟

قرار اناطه چيست؟

در بين انواع و اقسام قرارهايي كه توسط قضات دادگاه­‌ها صادر مي‌شود، قرار اناطه يكي از پركاربردترين و مهم‌ترين آنهاست. قاضي دادگاه زماني قرار اناطه صادر مي‌كند كه پرونده در دادگاه كيفري در حال رسيدگي­‌ست، اما در اين بين ادعايي مطرح مي­‌گردد كه رسيدگي به آن در صلاحيت دادگاه مذكور نيست. در اين حالت مرجع كيفري زماني كه دادگاه صالح در مورد ادعاي دوم حكم صادر كند، رسيدگي به پرونده را از سر مي‌­گيرد.

معناي لغوي اناطه
براي اينكه با قرار اناطه بيشتر آشنا شويم، در ابتدا بايد آن را از لحاط لغوي و تحت­‌اللفظي بررسي كنيم. اناطه از نظر لغوي به معناي منوط كردن و موكول كردن امري به امر ديگري است. صدور اين قرار باعث مي­‌شود كه رسيدگي كيفري متوقف شده (در فرض اناطه كيفري) و دادگاه براي رسيدگي حقوقي مهلتي مشخص نمايد. صدور قرار اناطه به  اين معناست كه ادعاي مطرح‌­شده بايد در دادگاه حقوقي مورد رسيدگي قرار بگيرد. پس از رسيدگي دادگاه حقوقي، دادگاه اوليه با توجه به حكم مربوطه اقدام به صدور رأي مي‌كند

بايد به اين نكته دقت داشته باشيد كه قرار اناطه صرفا براي مشخص شدن نتيجه در دادگاه حقوقي نيست. شوراهاي حل اختلاف، دادگاه خانواده و انواع كميسيون­‌ها و … هم مي­‌توانند مخاطب اين قرار باشند. همچنين صدور اين قرار از سمت دادگاه­‌هاي كيفري رايج‌­تر است؛ اما اين موضوع به آن معنا نيست كه رسيدگي به يك پرونده حقوقي هرگز منوط به بررسي پرونده‌ه­اي كيفري نخواهد شد.

 

در چه شرايطي قرار اناطه صادر مي­‌شود؟
وكيل دادگستري در بيان شرايط صدور قرار اناطه مي­‌گويد: طبق ماده‌ي ۱۹ قانون آيين دادرسي مدني اگر رسيدگي به دعوا منوط به اثبات ادعايي باشد كه رسيدگي به آن در صلاحيت دادگاه ديگري است، رسيدگي به دعوا تا تصميم‌­گيريِ ‌مرجع صالح متوقف مي‌شود. در اين‌ مورد، خواهان موظف است ظرف يك ماه در دادگاهِ صلاحيت­‌دار اقامه‌ي دعوا كرده و رسيد آن را به دفتر دادگاهِ ‌رسيدگي‌كننده ارائه كند. در غير اين صورت، دادگاه قرار رد دعوا صادر مي‌كند و خواهان مي‌تواند پس از اثبات ادعا در مرجع صالح، مجددا اقامه‌ي دعوا كند.

همچنين لازم است به ماده 21 قانون ايين دادرسي كيفري توجه كنيد. مطابق با اين ماده هرگاه احراز مجرميتِ متهم منوط به اثبات مسائلي باشد كه رسيدگي به آنها در صلاحيت دادگاه كيفري نبوده و مرجع حقوقي براي رسيدگي به آن صالح باشد، با تعيين طرف ذي‌نفع و صدور قرار اناطه تا هنگام صدور رأي قطعي از مرجع صالح تعقيب متهم معلق و پرونده موقتا بايگاني مي‌شود. در اين‌ صورت هر زماني ذي‌نفع طي يك ‌ماه از تاريخ ابلاغِ قرار اناطه بدون عذر‌موجه به دادگاه صالح رجوع نكند، مرجع كيفري به رسيدگي ادامه داده و متناسب با شرايط تصميم مقتضي را اتخاذ مي‌نمايد.

مرجع رسيدگي كننده پس از صدور اين قرار تحقيقات را متوقف مي‌­كند. البته در نظر داشته باشيد اقداماتي كه با موضوع قرار ارتباطي ندارد را مي تواند انجام دهد.

 

اگر تا اينجاي مطلب برايتان سوالي پيش آمده، حتما در قسمت نظرات مطرح بفرماييد. كارشناسان و وكلاي خبره موسسه معتبر آسايش‌گستران، در اسرع وقت پاسخگوي شما خواهند بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۰:۲۹ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

اعتراض شخص ثالث نسبت به تشخيص اراضي ملي

اعتراض شخص ثالث نسبت به تشخيص اراضي ملي

در صورتي كه اشخاص ثالث ذي نفع محسوب شوند، مي‌توانند نسبت به برگه تشخيص اعتراض نمايند. يعني براي استماع اعتراض آنها نيازي به طرح دعوي جهت ابطال سند مالكيت اراضي ملي و منابع طبيعي نيست.

 

مهلت اعتراض به تشخيص اراضي ملي از مستثنيات
اعتراض اشخاص ذي‌نفع به امر تشخيص، مقيد به مهلت مشخصي نيست و در هر زماني قابل استماع است. (مطابق تبصره 1 ماده 9 قانون افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي)

استرداد زمين پس از قطعيت حكم دادگاه
چنانچه بعد از رسيدگي به اعتراض اشخاص نسبت به برگه تشخيص اراضي ملي از مستثنيات، بر اساس نظر دادگاه، اعتراض مطروحه صحيح بوده و اراضي مورد اعتراض داخل در عنوان مستثنيات باشد، دولت موظف است زمين را به صاحب آن رد نمايد. همچنين چنانچه بر اساس تبصره 1 ماده 9 قانون افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي، تحويل عين زمين امكانپذير نباشد و همچنين در صورت رضايت مالك، عوض زمين يا قيمت كارشناسي شده پرداخت مي‌شود.

بنابرابن اگر مالك زمين به هردليلي نسبت به أخذ ارزش زمين رضايت دهد، دولت مي‌تواند با پرداخت اين مبلغ، زمين را تصاحب كند. همچنين در مواردي كه امكان استرداد زمين وجود نداشته باشد، دولت ملزم به بازگرداندن عوض زمين خواهد شد. امكان‌پذير نبودن استرداد زمين ممكن است به سبب واگذاري آن به ساير اشخاص حقيقي يا حقوقي در قالب طرح‌هاي عمراني و … باشد. به هر حال تشخيص اين مسئله با محكمه است. يعني دادگاه مي‌تواند در اين مورد به نظر كارشناس، نتيجه تحقيقات محلي و معاينه محل استناد كند.

✔ بيشتر بخوانيد : اراضي ملي در قانون ايران

پرسش و پاسخ‌هاي پرتكرار

1- مرجع صالح رسيدگي به اعتراض برگه تشخيص كدام نهاد يا سازمان است؟
بر اساس تبصره 1 ماده 9 قانون افزايش بهره وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي:

صلاحيت رسيدگي به اعتراضات مربوط به امر تشخيص اراضي ملي از مستثنيات، به محاكم دادگستري (شعب ويژه مركز) محول شد.

2- اشخاص ذي‌نفع در اعتراض به برگه تشخيص چه كساني هستند؟
الف) زارعين صاحب اراضي نسقي و مالكين و صاحبان باغات و تأسيسات در خارج از محدوده قانوني شهرها و حريم روستاها.

سازمان‌ها و ‌مؤسسات دولتي كه در  اجراي ماده 56 قانون حفاظت و بهره‌برداري از جنگل‌ها و مراتع و اصلاحيه‌هاي بعدي، اين مسئوليت به آنها واگذار شده است.

3- مهلت اعتراض به تشخيص اراضي ملي از مستثنيات تا چه زماني است؟
مطابق قانون، اعتراض اشخاص ذي‌نفع به امر تشخيص، محدود به مهلت و زمان مشخصي نيست. يعني در هر زماني كه از سوي اشخاص ذي‌نفع طرح گردد، قابل استماع است. بنابراين مرجع صالح رسيدگي به اعتراض به برگه تشخيص اراضي ملي از مستثنيات موظف به رسيدگي است. يعني مرجع صالح نمي‌تواند به بهانه عدم ارائه اعتراض در موعد مقرر، از رسيدگي به دعوي ذي‌نفع امتناع ورزد.

درصورتي كه سوالي پيرامون مطلب “اعتراض به برگه تشخيص اراضي ملي” باقي مانده است مي توانيد در قسمت ديدگاه همين مطلب مطرح نماييد…


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۹:۵۷ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

رهن كامل ملك توسط وكيل ملكي

رهن كامل ملك توسط وكيل ملكي

يكي از مسائل مهم در خريد و فروش خانه و معاملات ملكي كه امروز رو به افزايش، رهن كامل ملك است.در اين مقاله قصد داريم توسط وكيل ملكي به سوالات متداول حائز اهميت درمورد رهن كامل خانه پاسخ دهيم، كه آگاهي از اين سوالات و نكات باعث جلوگيري از بروز بسياري از مشكلات مستاجر و موجر ميشود.

چنانچه سوالي مدنظرتون بود مي توانيد در آخر همين صفحه در قسمت”ديدگاه”سوالتان ارسال نمائيد و پاسخ شما در كمترين زمان ممكن توسط وكلاي حقوقي آسايش گستران داده ميشود.

همچنين شما مي توانيد از مشاوره رايگان وكيل پايه يك دادگستري بهرمند شود، تنها باشماره گيري(09124970000)

✔ بهترين وكيل پايه يك دادگستري را از ما بخواهيد…

رهن كامل ملك به چه معناست؟

رهن كامل،نوعي اجاره ملك است كه مستاجر در زمان عقد قرارداد مبلغ زيادي را به عنوان رهن به موجر پرداخت مي كند،

با اينكار ديگر لازم نيست هرماه اجاره اي به موجر پرداخت كنيد بلكه اين مبلغ تا اتمام قرارداد نزد موجر مي ماند و بعداز پايان قرارداد به طور كامل به مستاجر برگردانده مي شود.

مزاياي رهن كامل خانه براي مستاجر چيست؟
معافيت از پرداخت اجاربها ماه به ماه
يكي از مزيت هاي رهن كامل خانه معافيت از پرداخت اجاره ماهيانه است،

با اين كار از نگراني و دغدغه هاي به مورد نسبت به فراهم كردن به موقع پول براي اجاره ازبين مي رود

و مستاجر مي توانيد با خيال راحتتري زندگي كند و در عوض پول خود را صرف ديگر نيازهاي خانواده و خود كند.

دريافت كامل مبلغ رهن بعداز اتمام قرارداد
در پايان اتمام قرارداد موجر موظف است مبلغ رهن را به طور تمام و كمال به مستاجر بازگرداند،

مستاجر نيز با گرفتن اين پول به صورت كامل ميتواند اقدام به تهيه ملك جديد كند ويا هر استفاده ديگري از جمله سرمايه گذاري …

تمديد قرارداد و تعيين شرايط آن
با توجه به اينكه مستاجر براي رهن كامل بايد مبلغ زيادي را به موجر پرداخت كند

اين احتمال افزايش ميابد كه صاحب ملك نتواند كل پول را در پايان قرارداد به مستاجر برگرداند.

درنتيجه مستاجر در تمديد قرارداد و تعيين شرايط آن قدرت بيشتري دارد.

✔ بيشتر بخوانيد:دادخواست خلع يد و نكات حقوقي مربوط به آن

معايب رهن كامل خانه براي مستاجر چيست؟
فراهم كردن و پرداخت پول زياد
يكي از معايب رهن كامل خانه ناتواني در پرداخت مبلغ زيادي پول است.

از آنجاكه رهن كامل ملك نيازمند پول زيادي است، فراهم كردن اين مبلغ ميتواند شما را تحت فشار قراردهد.

گزينه هاي كم براي انتخاب خانه
رهن كامل به دليل شرايط خاصي كه دارد در بازار مسكن به ندرت پيش ميايد كه خانه اي با رهن كامل به اجاره برسد.

بنابراين: يافتن خانه اي كه هم خصوصيات مدنظرتون را داشته باشد و هم به صورت رهن كامل باشد، به جستوجوي قابل توجه اي نياز دارد.

نكته اي از وكيل ملكي: همين انتخاب كم گزينه هاي شما دليلي براي افزايش و بالا رفتن قيمت ها توسط موجر ميگردد.

تعويق در بازپس گرفتٍ مبلغ رهن
در بعضي از مواقع صاحبخانه شايد نتواند پول شما را در تاريخ اتمام قرارداد به طور كامل پرداخت كند،

بنابراين اگر به پولتان نياز داشته باشيد، دچار دردسر ميشويد.

نكته اي از وكيل ملكي: چنانچه مالك نتواند پول را در زمان موعد و اتمام قرارداد به شما برگرداند، ميتوانيد به دليل تاخير در پرداخت رهن خسارت طلب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۸:۴۶ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

ازدواج يا صيغه موقت و نكات حقوقي آن

ازدواج يا صيغه موقت و نكات حقوقي آن

ازدواج موقت يا همان صيغه در جامعه امروز به وضوح ديده ميشود. اين نوع نكاح نكات حقوقي خاص خود را هم دارد كه اگر افراد از آنها بي خبر باشند ممكن است دچار مشكلاتي ميشوند كه حتي شايد جاي جبران براي آن را پيدا نكنند. ما در اين مطلب”ازدواج يا صيغه موقت و نكات حقوقي آن” به سوالات حقوقي و نكات مهم در امورد ازدواج موقت پاسخ خواهيم داد.همراه ما باشيد.

✔ بيشتر بخوانيد : قانون صيغه و حقوق زن صيغه اي چيست

نفقه در صيغه
در صيغه مرد موظف به پرداخت نفقه نيست تنها در صورتي مرد مكلف به پرداخت نفقه است كه در اين خصوص بين طرفين توافق صورت گرفته باشد يا به موجب ضمن عقد، نفقه برعهده پدر قرار گرفته باشد.

 

دريافت شناسنامه براي طفل ناشي از رابطه نامشروع
به موجب بند الف ماده 1قانون ثبت احوال مصوب سال 1355 وظيفه سازمان ثبت احوال، ثبت ولادت و صدور شناسنامه است و در اين مورد از طفل هاي رابطه نامشروع بي استثنا نيست.

اگر درموارد كه طفل ناشي از زنا باشد و زاني اقدام به اخذ شناسنامه ننمايد.با استفاده مواد قانوني، زاني پدر عرفي طفل تلقي و بايد پدر براي اخذ شناسنامه اقدام نمايد.

نقش مهريه در ازدواج موقت
در ازدواج موقت عدم وجود مهريه از موجبات بطلان عقد مي شود.

همچنين در هرشرايطي بعداز وفوع عقد، مهريه تعيين شده به زن تعلق ميگيرد.

حتي با اتمام مدت عقد بذل زمان عقد و عدم نزديكي شوهر، مهريه از زن ساقط نميشود.

ارث
در ازدواج موقت ارث جايي ندارد، و اگر يكي از طرفين فوت كند ديگري از او ارث نميبرد.

شرط برخلاف اين موضوع، به دليل مخالفت با نظم عمومي باطل خواهد بود.

همچنين اگر در ازدواج موقت طفلي متولد شود.فرزند از پدر و مادر خود ارث ميبرد.

جدايي
در نكاح موقت، جدايي زن و شوهر با اتمام مدت عقد، صورت ميگيرد و يا اينكه مرد مدت باقي مانده از ارث را ببخشد.

ثبت رسمي ازدواج موقت
اگر براساس شرح، ازدواج موقت به درستي انجام شده باشد، عدم ثبت آن در دفاتر رسمي ازدواج جرم محسوب نمي شود و مجازاتي در پي نخواهد داشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۰:۳۵ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

عوامل رافع مسئوليت كيفري

عوامل رافع مسئوليت كيفري

زماني كه جرمي از سوي يك فرد اتفاق مي‌افتد، دادسرا پس از رسيدگي و احراز وقوع جرم از سوي متهم پرونده را به دادگاه كيفري ارجاع مي‌دهد. هنگامي كه دادگاه نظر دادسرا در خصوص وقوع جرم از سوي متهم را بپذيرد، موضوع مسئوليت كيفري مجرم مطرح مي‌شود. يعني با احراز وقوع جرم از سوي متهم توسط دادگاه، مسئوليت كيفري وي احراز مي‌گردد و مي‌بايست به مجازات مقرر قانوني محكوم گردد. بنابراين، به منظور مجازات مجرم، دو گام بايد برداشته شود. اول؛ احراز وقوع جرم توسط متهم و دوم؛ احراز مسئوليت كيفري. اصل بر اين است كه هر مجرم داراي مسئوليت كيفري است. ليكن مواردي در قانون پيش‌بيني شده است كه بر اساس آن مسئوليت كيفري مجرم رفع مي‌گردد. در مطلب «عوامل رافع مسئوليت كيفري» به معرفي و بررسي اين عوامل مي‌پردازيم.

تعريف عوامل رافع مسئوليت كيفري

عموم مردم جامعه تصور مي‌كنند آنچه كه سبب تحميل مجازات به مجرم مي‌گردد، وقوع جرم است. در صورتي كه اين تصور، به طور كامل صحيح نيست. در واقع، آنچه كه علت اصلي مجازات مجرم است، مسئوليت كيفري است نه صرف ارتكاب جرم. اگر بخواهيم واضح‌تر توضيح دهيم، بايد بگوييم يك فرد هنگامي‌كه جرمي را مرتكب مي‌شود دادگاه مكلف است علاوه بر احراز وقوع جرم، مسئوليت كيفري مرتكب را نيز احراز بكند. احراز مسئوليت كيفري بدين صورت است كه قاضي اطمينان حاصل نمايد مرتكب با اراده آزاد و در كمال عقل و هشياري اقدام به عمل مجرمانه نموده است. فلذا چنانچه دادگاه احراز كند كه عليرغم وقوع جرم، مرتكب فاقد مسئوليت كيفري است، نمي‌تواند او را مجازات نمايد. در واقع، اگرچه عمل ارتكابي كماكان بر اساس قانون جرم است ليكن عاملي وجود دارد كه سبب مي‌شود مسئوليت كيفري نداشته و بنابراين قابل مجازات نيز نباشد.

✔ بيشتر بخوانيد : وكيل پايه يك اثبات جرم

مسئوليت كيفري چيست؟
قانون براي اين كه شخص مجرم را واجد مسئوليت كيفري تشخيص دهد، شرايطي را پيش‌بيني كرده است مثل عقل، بلوغ، علم و اراده آزاد. در نتيجه فردي كه با اين شرايط مرتكب جرم گردد، مسئوليت كيفري داشته و بايد علاوه بر مجازات قانوني جرم ارتكابي به جبران ضرر و زيان وارده به طرف مقابل خود بپردازد. بنابراين، وقوع جرم در كنار احراز مسئوليت كيفري مي‌تواند سبب تحميل مجازات به مجرم گردد.

نكات تكميلي تعريف مسئوليت كيفري
سؤالي كه ممكن است ذهن مخاطب را در اينجا به خود درگير نمايد اين است كه مسئوليت كيفري اساساً به چه معناست؟ در خصوص تعريف مسئوليت كيفري توجه به نكات زير حائز اهميت است:

اول اينكه؛ مسئوليت كيفري امري شخصي است. يعني هر فرد فقط مسئول اعمال مجرمانه خويش است و نمي‌توان يك فرد را به واسطه عمل مجرمانه ديگري مجازات نمود. مگر اين كه شخص به طور قانوني مسئول اعمال ديگري بوده و يا در اين راستا تقصيري نموده باشد.

دوم اينكه؛ به طور كلي، مسئوليت كيفري متوجه اشخاص حقيقي است و نه حقوقي. اما مواردي وجود دارد كه اشخاص حقوقي (از قبيل شركت‌هاي تجاري) نيز واجد مسئوليت كيفري مي‌شوند و آن زماني است كه نماينده قانوني شخص حقوقي به نام او و يا در راستاي منافع آن جرمي را مرتكب شده باشد. البته لازم به ذكر است كه مسئوليت كيفري شخص حقوقي مانع مسئوليت شخص حقيقي نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۶:۱۲ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

اراضي ملي در قانون ايران

اراضي ملي در قانون ايران

اراضي ملي، اصطلاحي است كه امروزه بيشتر از گذشته به گوش مي‌خورد. زيرا مطابق قانون ايران، برخي اراضي كه حتي سند مالكيت به نام اشخاص دارند، اراضي ملي اعلام شده‌اند. اين امر باعث شده است كه قضايا و دعاوي مختلفي درباره اراضي ملي و مستثنيات آن در دادگاه‌ها و محاكم در جريان باشد. در مطلب « اراضي ملي در قانون ايران » قصد داريم به تعريف و شرايط اراضي ملي بپردازيم.

اخذ وكيل براي باز پس گيري زميني كه ملي شناخته شده »»» دفتر تهران09124970000

اخذ وكيل براي باز پس گيري زميني كه ملي شناخته شده »»» همكاران مشهد09159159150
انواع اراضي

اراضي بر اساس قانون ايران انواع مختلفي دارند كه در ادامه براي روشن شدن اين مفاهيم، به شرح آنها مي‌پردازيم:

اراضي شهري
آن دسته از اراضي كه در محدوده و حريم شهر و شهرك‌ها واقع شده‌اند را مطابق قانون اراضي شهري مي‌گويند. اراضي مزبور ممكن است موات، باير و يا داير باشند. در ادامه مطلب به تعريف انواع اراضي شهري مي‌پردازيم:

موات
به زمين‌هايي كه از تاريخ پنجم تير ماه 1358 سابقه آباداني و عمران نداشته‌اند، اراضي موات گفته مي‌شود.

باير
زمين‌هايي كه سابقه آباداني و عمران دارند ولي مجدداً به حالت قبل خود برگشته‌اند را اراضي باير مي‌گويند. اراضي باير ممكن است مالك معين داشته و يا نداشته باشند.

داير
زمين‌هاي احياء شده و آبادي كه مالك از آنها بهره‌برداري مي‌نمايد را اراضي داير مي‌گويند.

جهت مشاوره با  وكيل پايه يك دادگستري با شماره‌هاي روبه‌رو تماس حاصل فرماييد: 09124970000 – 02188403166

راه هاي ارتباطي جهت مشاوره
راه هاي ارتباطي جهت مشاوره با بهترين وكيل ها به شرح زير مي باشد:

اينستاگرام: vakilsite@

تلگرام: vakil | @vekalat@

واتساپ: 09124920000


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۸:۱۶ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

الزام به تنظيم سند رسمي

الزام به تنظيم سند رسمي

امروزه با توجه به افزايش نرخ جرايم عليه اموال و مالكيت، يكي از پرتكرارترين دعاوي حقوقي كه در محاكم دادگستري، دعوي الزام به تنظيم سند رسمي است. البته دعوي مزبور نيز همچون ساير دعاوي حقوقي شرايطي دارد كه بايد از سوي خواهان مورد توجه قرار گرفته و رعايت شود. در مطلب «وكيل الزام به تنظيم سند رسمي» به بررسي شرايط، ضوابط و چارچوب‌هاي حقوقي طرح دعوي مزبور مي‌پردازيم. چرا كه دولت و محاكم قضايي صرفاً دارنده سند رسمي را به عنوان مالك مي‌شناسند و مبايعه‌نامه ولو با اعطاي وكالت بلاعزل در برابر سند رسمي، تاب‌آوري ندارد.

شماره وكيل الزام به تنظيم سند رسمي »»» 09124970000 
سند رسمي

مطابق ماده 1287 قانون مدني ايران، سندي رسمي است كه از سوي اداره ثبت اسناد، دفاتر اسناد رسمي و يا ساير مراجع صالح در حدود صلاحيتي آنها تنظيم شده باشد. هر نوع سندي كه به روش‌هاي فوق تنظيم نشده باشد، سند عادي محسوب مي‌شود.

✔ بيشتر بخوانيد : مهمترين نكات حقوقي دريافت سند المثني ملك

امتيازات سند رسمي
مطابق قانون مدني و قانون ثبت، سند رسمي نسبت به سند عادي واجد مزايايي است كه باعث مي‌شود تمايل افراد به انعقاد معامله از طريق اسناد رسمي افزايش يابد. از جمله اين مزايا مي‌توان موارد زير را برشمرد:

نسبت به اسناد رسمي نمي‌توان ادعاي ترديد يا انكار نمود؛ در صورتي كه در خصوص اسناد عادي، اين ادعاها قابل استماع است.
در خصوص اسناد رسمي در دادگاه‌ها صرفاً ادعاي جعل، قابل استماع است؛
بر اساس مقررات قانون ثبت، دولت كسي را مالك مي‌شناسد كه سند رسمي به نام او صادر شده باشد و يا به موجب يك سند رسمي، ملك از مالكيت مالك رسمي به نام او منتقل شده باشد.
تنها مالك رسمي ملك مي‌تواند تمام حقوق مالكانه ممكنه را مطابق قانون بر ملك خويش اعمال نمايد.
نكته مهم
رويه دادگاه‌ها در خصوص خودرو بدين صورت است كه برگه سبز خودرو و كارت خودرو را صرفاً به عنوان نشانه يا اماره مالكيت پذيرفته مي‌شود و دليل بر مالكيت حتمي و قطعي نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۳:۱۲ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)

وكيل پايه يك دادگستري 09124920000

وكيل پايه يك دادگستري 09124920000

شماره تماس بهترين وكيل پايه يك دادگستري در تهران – مشهد با سال ها تجربه در انواع دعاوي حقوقي،كيفري،طلاق و مهريه(خانواده)،ارائه مشاوره آنلاين توسط تيم مجرب وكلاي موسسه حقوقي آسايش گستران.در اين مطلب”وكيل پايه يك دادگستري 09124920000” قصد داريم راه هاي ارتباطي با يك وكيل مجرب و حرفه اي را معرفي كنيم.

شما ميتوانيد سوال حقوقي خود را در آخر همين صفحه قسمت “ديدگاه ها” براي كارشناسان حقوقي ما ارسال نماييد؛در كمترين زمان ممكن به سوال شما پاسخ داده مي شود.

وكيل پايه يك چه كسي است؟

وكيل پايه يك دادگستري به شخصي مي گويند كه رشته حقوق و يا مباني فقه، حقوق اسلامي را آموخته باشد و در آزمون وكلا ايران پذيرفته شد باشد و مدارك كارشناسي خود را در زمينه هاي گفته شد دريافت كرد باشد.نكته مهم به هر وكيلي، وكيل پايه يك دادگستري نمي گويند و بايد به مواردي كه اشاره شد آگاهي كامل را داشته باشد.

اين وكيل نوعي نماينده حقوقي است كه سبب اخذ پروانه وكالت از كانون وكلاي دادگستري،صلاحيت حضور در مراجع قضايي را دارد.

وكيل پايه يك دادگسري بهترين گزنيه براي اخذ وكيل مي باشد.

✔ بيشتر بخوانيد : وكيل دادگستري و تفاوت سرقفلي و حق كسب و پيشه

بهترين وكيل پايه يك دادگستري

در انتخاب وكيل بايد توجه لازم را اين نكاتي در ادامه عرض ميكنيم داشته باشيد.شما بايد بدانيد هر وكيل پايه يكي دليل نميشود كه در تمام زمينه هاي حقوقي متخصص باشد شما در هنگام اخذ وكيل بايد وكيلي را انتخاب كنيد كه بطور تخصصي در يك زمينه تخصصي كار كند و در آن پرونده ها تخصص كافي را بدست آورده باشد.

بايد توجه داشته باشيد كه هر وكيل در برخي از حوزه هاي حقوقي مسلطتر است بنابراين بهترين وكيل در هر موضوعي حقوقي كسي است كه:

سابقه طولاني در انجام پرونده حقوقي را داشته باشد.
به مواد قانوني و نحوه دادرسي به موضوع پرونده تسلط كامل داشته باشد.
درصد پيروزي در پرونده هاي مشابه بسيار بالا باشد.
فن بيان و قدرت كلامي بالا و مديريت جلسه دادگاه را داشته باشد.
امروز موسسات حقوقي متشكل از وكلاي متخصص در يك موضوع استفاده مي كنند كه موسسه حقوقي آسايش گستران از اين موضوع مستثنا نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۱:۵۰ توسط:mohsen موضوع: نظرات (0)